Przykładowe strony
Praca w życiu Fujii zajmuje
najważniejsze miejsce, pochłania prawie całą jej energię i pełni rolę antidotum na wszystkie problemy. Jest również
przyczyną stresów i zwątpień. W końcu jak mówi sama Minami: „Praca to nie jest robienie w 100% tego, co się lubi”.
W firmie rozpoczął się właśnie okres przyjmowania i szkolenia nowych
pracowników. W kwestii klientów nic się jednak nie zmienia, ciągle są wymagający i kapryśni.
Każdy z bohaterów ma niewiele czasu na życie prywatne oraz bagaż
przykrych doświadczeń. Kōda stracił bliską osobę, luzacki Sahara miał trudne dzieciństwo. Wszystkie postacie pojawiające
się w Suppli łączy wspólna cecha, każda z nich tak, jak większość ludzi na świecie, boi się samotności i braku akceptacji.
RECENZJE PRASOWE
[...] Czy dla Fuji i jej podobnych trybików w korporacyjnej machinie jest ratunek? Czy jest szansa, ze odzyskają kontrolę na
własnym życiem, a praca znajdzie się w tym życiu na właściwym miejscu zamiast całkowicie je zastępować? Mari Okazaki daje swoim
bohaterom taką nadzieję. Malowany przez nią obraz jest nie tylko bezrefleksyjnym opisem społeczno-ekonomicznych faktów związanych
z pracą, ale też pełną emocji krytyką stanu rzeczy, w którym człowiek i jego podstawowe potrzeby zostają zdominowane przez obowiązki
służbowe i poczucie powinności wobec firmy. Choć Fuji bierze udział w „wyścigu szczurów”, ma pełną świadomość, że może on ją zawieść
w ślepą uliczkę. Po kilku latach spędzonych w korporacji zdaje sobie sprawę, że „praca daje dwie drogi: zbieranie doświadczenia albo
wyniszczenie siebie”. Pozostaje mieć nadzieję, że bohaterce uda się wybrać właściwą z tych dróg. I życzyć, żeby każdemu z nas
udało się to również.
Utrzymać kontrolę nad własnym życiem
Rafał Śliwiak Wirtualna Polska (21.07.2008)
[...] Piąty tom Suppli udowadnia, że Mari Okazaki w pełni opanowała warsztat i podporządkowała narzędzia opowiadanej historii.
Suppli dorosło do wygórowanych oczekiwań: pierwsza obyczajowa manga "dla dorosłych" zasługuje na pozytywne recenzje zarówno dzięki
intrygującej fabule, jak i oryginalnym środkom wyrazu. Przyciąga uwagę nie tylko dlatego, że jest jedynym na rynku tekstem należącym do tej
kategorii, ale i dzięki własnym walorom. Suppli zdobyło zasłużone uznanie: odbiorcy czytelnicy po przeczytaniu ostatniej strony wyczekują
kolejnego odcinka i nowych perypetii bohaterów.
Obraz, myśl, dialog Barbara "Libelula" Lach
Poltergeist (26.06.2008)
Autorka pokazuje, że świetnie rozumie medium, jakim jest komiks i
wykorzystuje je do prowadzenia narracji na różnych płaszczyznach. Niesamowicie dynamiczne kadrowanie i piękna kreska
sprawiają, że utwór ten zachwyca czytelnika nie tylko podejmowaną tematyką, lecz fascynuje niezwykle interesującą grafiką.
Mari Okazaki – urodzona w 1967 roku w Nagano. Ukończyła Tama Art University w Tokio. Po zakończeniu studiów do 2000
roku pracowała na pełen etat w agencji reklamowej Hokuhōdō (druga co do wielkości agencja reklamowa w Japonii).
Od 2000 roku zawodowo zajmuje się rysowaniem komiksów.
SUPPLI volume 5 © 2007 by Mari Okazaki All rights reserved. First published in Japan in 2007 by SHODENSHA PUBLISHING CO., LTD.
Polish translation rights in Poland arranged with SHODENSHA through Tuttle-Mori Agency, Inc., Tokyo.
© Copyright for the Polish edition by Hanami – Radosław Bolałek.
|