Przykładowe strony
Ziemia Pirito to niezwykła
kraina, gdzie tolerancyjni ludzie darzą sąsiadów poszanowaniem i sumiennie wykonują swoją pracę. Nie inaczej jest w Jiru, mieście-atelier. Jego
mieszkańcy to mistrzowie w wytwarzaniu urządzeń pomagających ludziom w ich codziennych zajęciach.
Obywatele Jiru wierzą, że czuwa nad nimi
Marie. Czuje to również Kai, chłopak obdarzony nadludzkim zmysłem słuchu. Nie tylko słyszy odległe odgłosy,
lecz uderzając w skałę jest również
w stanie rozpoznać, jakie minerały kryją się w jej głębi. Co więcej, słyszy muzykę Marie…
RECENZJE PRASOWE
[...] W recenzji pierwszego tomu Muzyki Marie na szczęście mogę odejść od tego schematu, albowiem Usamaru Furuya uznał za stosowne odwrócić
naturalną kolejność rzeczy. Blisko połowę pierwszego tomu zajmuje przedstawienie Pirito, świata, w którym toczy się akcja komiksu. Zbędne byłoby
tutaj powtarzać za autorem szczegóły opisu; dość będzie zauważyć, że Pirito to społeczna utopia, rzadkość we współczesnej literaturze, acz dająca
szerokie pole do popisu dla wyobraźni autora. Historia dwojga bohaterów – Kaia i Pipi – wydaje się wręcz mieć drugorzędne znaczenie, przynajmniej
początkowo służąc jako pretekst do pokazania kolejnych elementów świata przedstawionego. Dopiero pod sam koniec fabuła przyspiesza i zyskuje
na dramatyzmie, widać też że drugi tom nie będzie już tak utopijny.
Muzyka Marie tom 1
Teukros Tanuki.pl (16.04.2009)
[...] „Muzyka Marie” urzeka przede wszystkim ilustracjami. Detale urządzeń, roślinność, scenerie - wszystko to może budzić zachwyt.
Furuya ma duży talent, który w połączeniu z jego bujną wyobraźnią przynosi doskonałe efekty. Mnie osobiście najbardziej zachwycił niezwykły,
surrealistyczny las, którego pojawienie się zwiastuje nadejście Marie. Poza tym wielkie wrażenie robią wszystkie mechanizmy, w których dostrzec
można setki starannie narysowanych kół zębatych. Do tego dochodzi sześć stron w kolorze, na których można podziwiać kadry utrzymane w
duchu ilustracji z okładki.
Muzyka Marie
PKP Aleja Komiksu (30.04.2009)
Usamaru Furuya urodził się w 1968 roku.
Ukończył Tama Art University w Tokio, na kierunku malarstwo olejne. Interesował się też rzeźbą, teatrem oraz tańcem butō. Próbował swoich sił
również jako reżyser. Na scenie komiksowej zadebiutował w 1994 roku, publikując w magazynie Garo powieść graficzną Palepoli. Późniejsze prace
Furuya pojawiały się w wielu czasopismach komiksowych, np. Young Sunday. Jego nowele są zróżnicowane graficznie i tematycznie. Można w nich
odnaleźć zarówno wyszukane, surrealistyczne kompozycje, jak i proste, komediowe formy. Furuya znany jest również z realizacji komiksów
z wykorzystaniem przeróżnych materiałów (ukazywały się one w czasopiśmie kulturalnym Studio Voice). Jego znakiem rozpoznawczym jest
płynne poruszanie się między stylami rysunkowymi, zabawa formą oraz głębokie nawiązania do popkultury. Usamaru często balansuje na granicy
groteski i niejednokrotnie porusza w swoich pracach kontrowersyjną tematykę. Komiks Muzyka Marie to filozoficzna opowieść, o klasycznej narracji,
osadzona w misternie utkanym, artystycznym świecie.
© Usamaru Furuya 2001
© Copyright for the Polish edition by Hanami – Radosław Bolałek.
|