strona główna     facebook     twitter     hanami.pl
komiks, manga, hanami

publikacje zapowiedzi sieć sprzedaży formularz zamówienia wystawa komiksu kontakt

Balsamista 3
Mitsukazu Mihara

Format: 150 x 210 mm
Objętość: 192 stron
Seria: Balsamista
Oprawa: Miękka lakierowana punktowo
Cena okładkowa: 25 zł
Cena w sprzedaży wysyłkowej: 25 zł 22 zł
ISBN 978-83-60740-13-2
Data publikacji: 29 września 2008
Komiks dla dorosłych


Patronat medialny:
         
   



Przykładowe strony

             

          Czasem, aby zrozumieć, jak bardzo coś jest ważne, trzeba to stracić. Niestety, niektórzy muszą pozostać zupełnie sami, aby pojąć, że to, co mieli, było naprawdę wyjątkowe. Konflikt z ojcem, śmierć matki, smutne wspomnienia z dzieciństwa – wszystko to mocno wpłynęło na Mamiyę. Mimo tego mężczyzna zdecydował się zostać balsamistą. Dlaczego postanowił zdobyć profesję, której tak bardzo nienawidził?

         W 2007 roku na podstawie komiksu Balsamista powstał serial telewizyjny, który wyemitowała telewizja TV Tōkyō.


         Mihara Mitsukazu urodziła się w 1970 roku. W 1994 roku zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie dla debiutantów organizowanym przez czasopismo Feel Young. Prace Mistukazu wyróżniają się mocnym kontrastem a także nawiązaniami do stylistyki gotyckiej i literatury japońskiej. Poza regularnymi publikacjami w magazynach komiksowych, Mihara współpracowała również z czasopismem Gothic & Lolita Bible, na potrzeby którego przygotowywała arty (jej rysunki zdobiły okładki) oraz krótkie, zamknięte formy komiksowe. Dotychczas z pracami Mihary mogli zapoznać się czytelnicy w Stanach Zjednoczonych, Korei i Niemczech.


RECENZJE PRASOWE

         [...] Moim zdaniem, „Balsamista” zasługuje na szczególną uwagę: porusza wszechobecny kulturowy fenomen. Najmniej ciekawa jest forma graficzna komiksu, choć oczywiście manga dostrzeżona i doceniona na japońskim rynku musi reprezentować mistrzowski poziom. [...]

Ze śmiercią im do twarzy Monika Małkowska Rzeczpospolita (3.12.2008)


         [...] Śmierć, pogrzeb i żałoba to tematy tabu – jak się okazuje – nie tylko w naszej kulturze. Balsamista porusza je z wyczuciem, stosowną powagą, w sposób wyważony, bez fałszu i hipokryzji. Jednocześnie czyni to nie budując emocjonalnego dystansu. Opowieści o Shinjur? trafiają wprost do serca, poruszają czułą strunę głębokiej wrażliwości, która najwidoczniej jest cechą uniwersalną, wspólną dla ludzi żyjącymi pod każdą szerokością geograficzną. Dzieje się tak dlatego, że te pełne emocji historie ze śmiercią w tle są tak naprawdę przeznaczone dla żywych. Mają na celu uświadomienie nam, że życie, które otrzymaliśmy w darze, jest jedyną okazją, żeby czegoś istotnego dokonać. By zrobić coś, dzięki czemu będziemy mogli z czystym sumieniem powiedzieć: „nie wszystek umrę” – korzystając przy tym znowu ze starożytnej rzymskiej mądrości, tym razem Horacego. Po to, by u nieuchronnego kresu móc poczuć, że swoje życie naprawdę przeżyliśmy, a nie tylko przetrwaliśmy. I że – choć to dzisiaj może trudno sobie wyobrazić – jesteśmy gotowi na śmierć. Czy rzeczywiście „zwykły komiks” może unieść taki ciężar tematyczny? Kto nie wierzy, niech sam sprawdzi. W końcu przecież, nic tak nie przekonuje, jak osobiste doświadczenie...

Doświadczyć znaczy zrozumieć Rafał Sliwiak Wirtualna Polska (25.11.2008)


         [...] Najważniejszym krokiem w rozwoju artystycznym Mitsukazu Mihary jest to, że na nowo przemyślała problem śmierci. W poprzednich tomach stanowił on pretekst do opowiedzenia historii, czasem wzruszającej, innym razem tylko łzawej, czy po prostu szokującej. W trzecim tomie zaś postawiona została seria poważnych i niezwykle trudnych pytań, takich jak: "czy byłbyś w stanie zabalsamować kogoś, kogo naprawdę kochasz?" lub: "czy obcy zmarły jest już tylko obiektem, wobec którego należy się dystansować emocjonalnie, czy też nadal pozostaje człowiekiem, ze wszystkimi tego konsekwencjami?"

Przeciw ekshuma(niza)cji śmierci Julian "Mayhnavea" Czurko Polter (25.11.2008)


         [...] W poprzednich tomach Mihara Mitsukazu przedstawiła kilka obrazów balsamisty, nie do końca spójnych. Wiele pytań pozostawiła bez odpowiedzi, jednak teraz patrzymy na wszystko z drugiej strony. Wszystkie czynniki, które w pośredni bądź bezpośredni sposób ukształtowały charakter Shinjirō i sprawiły, iż jest on takim człowiekiem, jakiego poznaliśmy na początku historii, stały się jasne. Dotychczas Mamiyę poznaliśmy przez pryzmat komparatystyki – porównania balsamisty z napotkanymi przez niego ludźmi – zegarmistrza oraz lalkarki. Postacie można było zestawić ze sobą i zobaczyć ich wspólne cechy, a także różnice. Teraz widzimy chłopca w porównaniu z osobą bardzo ważną w jego życiu - ojcem. Okazuje się, że mimo pokrewieństwa nie są sobie bliscy. Mamiya odkrywa w sobie miłość do ojca dopiero wtedy, gdy jest już na nią za późno.

Balsamista 3 - recenzja Magdalena Kącka Paradoks (31.10.2008)


         [...] Tym razem mamy okazję poznać dużo lepiej przeszłość Shinjuro. Cały tom odpowiada na pytanie, dlaczego postanowił zostać balsamistą. Mówi nam o jego konflikcie z ojcem, śmierci matki i jak wpłynęło to na lekko zbuntowanego człowieka, jakim był Shinjuro. [...]

Balsamista 3 - recenzja Anna „Narmo” Owarzany Valkiria (29.10.2008)


         Trzeci tom przynosi ciekawą odmianę. Czytelnik otrzymuje w nim już nie luźne opowieści o balsamowaniu, ale zwartą i spójną historię dorastania Shinjir?. Mitsukazu Mihara koncentruje się przede wszystkim na edukacji bohatera w Stanach Zjednoczonych, na uczelni dla przedsiębiorców pogrzebowych. [...]

Balsamista 3 Teukros Tanuki (20.10.2008)



Inne tomy serii
Komiks Balsamista 1        Komiks Balsamista 2        Komiks Balsamista 2        Komiks Balsamista 4        Komiks Balsamista 4

SHIGESHOUSHI volume 3© 2005 year by Mitsukazu Mihara
All rights reserved. First published in Japan in 2005 year by SHODENSHA, Tokyo.
Polish translation rights in Poland arranged with SHODENSHA through Tuttle-Mori Agency, Inc., Tokyo.
© Copyright for the Polish edition by Hanami – Radosław Bolałek.

komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami  komiks, manga, hanami

hanami, komiks, manga